Wednesday, November 16, 2016

Reminder

i became so clumsy lately. I rush on every little things. I couldnt even remember things that just came across my mind. Masyaallah. I became so lazy. I take things easily. And i dont like if kena tegur dengan orang yg aku tak suka. I became choosy wth people.. i dislike people easily..

I became anti social that i delete all my social account...facebook..insta..twitter and whatsapp..
I dont know what else to do..

I passed my jpj test on july.. so the end of august i moved to ayah house.. it is very tiring at first.. sebab jauh, penat balik kerja kena drive.. i once fell asleep while driving and terheret divider.. kereta calar.. dengan baru dapat licence..rasa macam "ahhhh bodohnyaaaaaa!!!" Aku rasa ayah macam sedih ja tengok kereta malam tu.. tapi lepastu dia kata "nasib baik tak terlanggar kereta lain"

Yeah.. solat..still ada lagi terlopong nya.. entah.. kadang aku paksa juga utk solat awal sebab kalau dh lewat mesti aku meleweh..makin lambat..potensi utk tinggal tu tinggi..lagi2 kalau kerja petang.. Mulai harini, aku request kerja pagi je.. so that i get the chance to go surau for asar maghrib and isyak.. nak belajar ngaji..

Kadang2, kat ot, aku bukan marah.. you know..i just didnt know how to communicate! My bad.. i became silent...and whenever i speak, im afraid they'll misunderstand my word.. No... ya allah..kau tahu apa dalam hati dan fikiranku..forgive me if my mind think the bad things and forgive my heart for not being able to love others...why am i like this...

Doa:
1) Ya allah, ampunilah dosa2 yg telah aku lakukan, dosa yang aku sedar mahupun tidak sedar, dosa masa lalu juga masa hadapan.
2) Ampunilah dosa kedua ibubapaku, kasihanah mereka sbgmana mrka mgsihaniku smsa aku masih kecil. Sihatknlah tubuh badan mereka. Ampunilah mereka dan jgnlah kah ambil mereka sblm kau ampuni mreka ya allah.
3) satukanlah hati2 keluarga ini. Hapuskanlah pndgan dengki diantara kami. Suburkanlah rasa kasih syg agar kami bersatu beribadah kpdmu..
4) pemudahkanlah pekerjaanku..ikhlaskanlah hatiku.. bantulah aku dalam menjaga amanahmu ini..
Amin..